Home

Disciplinats, organitzats i ajustats en el preu– Aquests són els atributs que vénen a la ment per tot el món quan la gent pensa en les característiques típiques alemanyes. Però, espontanis? No molta gent pensaria en això primer. No obstant això: Els alemanys són espontanis. Almenys pel que fa als seus hàbits de consum, com a mostra l’estudi del certamen Messe Frankfurt sobre com i què impulsa als germans a la compra. I, clar, en Sibarita News hem volgut saber què els impulsa, atès que, a més de potència econòmica, són un dels bastions de producció artesana de la ceràmica i el vidre. I un mercat predisposat a adquirir productes tradicionals espanyols.

En total, el 58% admeten haver gastat diners en una compra no planejada almenys una vegada durant a l’any, especialment les dones. Un 49% ho van fer més d’una vegada, per un 39% dels homes. Un altre factor determinant és la correlació entre la renda familiar neta i la inclinació a premiar-se a un mateix. El 57% dels alemanys amb rendes familiars mensuals netes entre 1.000€ i 2.000€ fan compres impulsives de tant en tant, mentre que en rendes superiors, la xifra augmenta al 61%.

N12-REPCompraAlemanes1

L’espontani comportament de compra dels consumidors és una oportunitat d’or per als detallistes. Una vegada més, la roba és particularment demandada (46%). Un total d’un 28% d’aquells enquestats van admetre que els alemanys fan més compres espontànies de les esperades en haver comprat llibres com un capritxo. I, amb una xifra del 21%, el mobiliari arriba en un còmode tercer lloc. Amb un 27%, les dones dominen les estadístiques, comparat amb el 14% dels homes. Visites a restaurants i electrònica de consum segueixen a la llista. Els homes són els principals candidats per a les compres no planejades de televisions, reproductors MP3 i productes similars (29%). Per a les dones, la xifra cau a solament el 11%. Un altre descobriment important per al comerç al detall: els objectes amb relativament modests preus són els més demandats a l’hora de les compres per impuls. En total, un 41% va gastar un màxim de 99€. En els de 100€ a 199€, 200€ a 499€, i 500€ i altres grups, la xifra va ser del 16% en cada cas. Com més jove un consumidor és, més probabilitats hi ha que l’o ella gasti un màxim de 99€ en compres impulsives.

Comprar coses fa feliç a la gent. La gent no sempre gasta diners per raons purament pragmàtiques. De vegades es tracta solament de premiar-se: comprar amb la pretensió si es fes sentir bé a un mateix, animar els seus propis esperits. Però. què compren exactament els consumidors en aquest cas? Mobiliari. És la resposta donada pel 22% dels participants en aquest estudi. Això posa a aquest grup de productes en el 6º lloc, per sobre de CDs, DVDs, electrònica de consum, cosmètics, joieria, entreteniments i activitats d’oci.

Un total d’un 46% de consumidors gasta els seus diners en roba quan volen donar-se un capritx, mentre que més de la meitat de les dones (54%) ho fa, amb prou feines un terç dels homes (36%) busca aquest tipus d’objectes com a satisfacció. Viatjar, amb un 43%, ocupa el segon lloc. Els llibres arriben en tercer lloc, amb les dones (47%) també dominant aquestes estadístiques molt per sobre dels homes (26%), seguit per visites a restaurants i compres d’aliments i articles d’alta cuina.

Només és una percepció del que esdevé al centre d’Europa, però pot donar-nos algunes pistes dels sectors als quals s’orienten els consumidors actuals. De fet, molts d’ells estan tornant a invertir en mobiliari i en objectes decoratius, alguna cosa que s’ha pogut comprovar en un saló com a Hàbitat València. Les expectatives econòmiques i la disposició de la gent a gastar mostren signes de creixement. És moment que oferim productes que despertin el consum espontani.

Advertisements