Home

Els consumidors de tot el món estan demandant canvis a l’hora de comprar i formes més simples i innovadores per realitzar els seus pagaments, la qual cosa està fent que els comerciants adoptin noves tecnologies que s’adaptin a aquestes noves necessitats.

El World Retail Congress (WRC) celebrat recentment a Roma va presentar un estudi de MasterCard en el qual s’analitzaven 1,6 milions de converses en xarxes socials sobre compres i comerç per determinar aspectes essencials d’aquests nous sistemes de pagament, des de la seguretat a l’hora d’utilitzar-los, la conveniència de fer-ho, els regals i beneficis que porten associats i la progressiva acceptació d’aquests mitjans de pagament en els comerços. Un procés al que l’artesà i el comerç tradicional han de confluir per garantir la seva viabilitat.

En Sibarita News ens hem fixat en aquest informe perquè es va realitzar sobre els principals canals de xarxes socials, eines que s’han estès en el sector de l’artesania per la seva gratuïtat, cas de Twitter, Facebook, Instagram, Google+ o YouTube, entre d’altres. A més, l’estudi aporta una perspectiva global -61 mercats a Amèrica, Europa, Àfrica, Àsia i el Pacífic-, la qual cosa permet situar millor la incidència d’aquestes tecnologies en el comerç en Espanya i el seu efecte a curt termini.

Segons l’estudi, els espanyols destaquen per valorar positivament la seguretat associada als nous mitjans de pagament. De fet, és el país que té més comentaris positius (50%) del total dels missatges analitzats. Després es troben Nigèria (43%), Índia (40%) i Austràlia amb un 34% dels missatges a favor de la seguretat que dispensen aquests mitjans de pagament.

A més, els temes que més aborden els espanyols en les seves converses digitals entorn als mitjans de pagament són l’acceptació i rebuig, amb un 22%, els programes de fidelització i altres beneficis, amb un 21% i la conveniència dels pagaments, amb un 17%.

Quant al to de les converses, la conveniència que apareguin nous mitjans de pagament és esmentada de manera positiva en el 19% dels casos, molt per sota d’Austràlia —el país més receptiu amb el 53%—, Estats Units amb el 39% i Alemanya i França amb un 33%.

N12-WRetailC-1

Sobre els programes de fidelització i altres beneficis que reben els clients que usen nous mitjans de pagament, els comentaris dels espanyols van tornar a ser positius en un 19% dels casos. Els majors defensors són els nord-americans amb el 45% dels comentaris, seguits de prop d’Austràlia i Japó amb un 44% i Alemanya amb un 26%.

Finalment, el 30% dels missatges dels espanyols sobre l’acceptació d’aquests nous mitjans de pagament contenien un to positiu. Els japonesos van ser els que més oberts estaven en aquest camp, amb el 85% dels comentaris favorables, seguits de Canadà amb un 84%, els Països Baixos amb un 83% i l’Índia 71%.

A nivell europeu, els wallets digitals i els pagaments a través d’aplicacions tenen un 93% de missatges positius, seguits pels pagaments sense contacte, que compten amb un 91%. L’entreteniment i la moda, en qualsevol cas, són els temes amb més converses favorables, amb un 95% d’acceptació.

En essència, en els últims anys el comerç on line s’ha situat entre els sectors de major creixement i, gràcies a les xarxes socials i les aplicacions gratuïtes para e-commerce, o portals que ofereixen diferents alternatives assequibles per a l’artesà i/o el petit comerç –Amazon, ebay, Etsy, Wallapop, Vibbo…-, i fins i tot passarel·les de pagament com PayPal, Coinbase, Balanced…, ha provocat que els nous mètodes de pagament tinguin una penetració ràpida en tots els sectors i estrats socials. Per això, l’artesania i el petit comerç no poden renunciar a implantar aquests serveis.

Advertisements