Home

El Museu de l’Almodí de València acull l’última exposició de l’Any Pinazo en la Comunitat amb una mostra que té el nu com a “fil conductor” i que exhibix la representació de l’ésser humà mitjançant la visió “naturalista i biològica” de l’artista. Pinazo oferix a través d’estes obres la seua “peculiar versió” en “uns despullats que exalten l’esplendor del cos i el gaudiment i l’alegria de viure”.

Així ho han manifestat este dijous en la roda de premsa de presentació de l’exposició ‘El nu en l’obra d’Ignacio Pinazo’ la regidora de Recursos Culturals i Patrimoni Cultural de l’Ajuntament de València, Glòria Tello, el coordinador general de l’Any Pinazo i comissari de la mostra, Carles González Triviño, i el coordinador científic i també comissari, Javier Pérez.

Tello ha explicat que l’exposició té més de 60 obres, entre olis i dibuixos, molts d’ells mai exposats, que han estat cedides per diversos centres com el Museu del Prado, el Museu de Belles Arts d’Astúries, la Diputació de València i diverses col·leccions privades. La mostra s’inaugura este 3 de novembre i, en principi, tindrà les portes obertes fins al 8 de gener, però Tello ja ha avançat la intenció de l’Ajuntament de prolongar esta exposició.

Javier Pérez ha definit Pinazo com un artista “molt complet i evolutiu” amb “una sèrie de ramificacions impressionants”. Alhora, ha comentat que el nu s’afrontava com a “argument històric” en l’època de Pinazo perquè “era un tema que calia justificar”.

Així, ha indicat que en esta exposició es mostren dues fases del nu en la trajectòria artística del pintor. En primer lloc, s’exposen les obres que va portar a terme durant la seua etapa a Roma, on, malgrat la seua condició econòmica humil, va aconseguir anar a acadèmies en les quals va començar a perfeccionar el tema del nu. Amb la seua evolució, va començar a crear versions “més atrevides” i després va passar a una etapa en la qual va pintar sobretot despullats infantils.

D’esta etapa es poden preveure en l’exposició fotografies que no s’han vist fins ara dels models que Pinazo va utilitzar per a pintar els seus treballs. En una segona part de la seua obra artística, a partir de l’any 1900, se centra menys en els despullats, però sí pinta alguns “molt sensuals, no habituals en la pintura espanyola”.

Advertisements