Home

La col·laboració entre l’obra social del Banc Bilbao Biscaia Argentaria (BBVA) i el Museu Nacional de Ceràmica i Arts Suntuarias González Martí han fet possible que els valencians gaudisquen de les reproduccions d’edificis emblemàtics i les recreacions d’oficis tradicionals sorgides de les mans del ceramista Vicente Espinosa Carpio. L’exposició -inaugurada ahir- estarà oberta al públic fins al 17 de setembre en les sales temporals I i II del museu.

La mostra, titulada ‘València en fang’, repassa la trajectòria de Vicente Espinosa Carpio (Alfara del Patriarca, 1948) amb prop de 140 peces des dels anys 80 fins a l’actualitat i convida a perdre’s en la contemplació dels minuciosos detalls de les seues figures. Destaca especialment la seua visió arquitectònica de la ciutat amb vista i reproduccions d’edificis emblemàtics, fins a representacions d’oficis tradicionals, obres de temàtica religiosa i figures contemporànies.

Són potser aquestes recreacions arquitectòniques mitjançant panells de taulells, relleus, pintura d’engobe i escultures de ceràmica en les quals representa vistes o detalls d’alguns edificis o monuments de la ciutat de València, les seues obres més accessibles al públic. Entre les reproduccions destaca la portada del Palau del Marquès de Dos Aguas, la font del jardí de Monforte, un gran panell de taulells que presenta una vista de la ciutat, les floristes de l’Ajuntament, la Biblioteca de San Miguel dels Reis, el mercat de Colón o la torre de Santa Catalina, entre altres racons de la ciutat convertits en fang.

La resta de sales acullen peces de caràcter més contemporani, entre elles, atuells, tibors i peces realitzades amb la tècnica oriental japonesa del rakú; així com obres centrades en la temàtica religiosa -La Gerperudeta, les roques de les processó del Corpus Christi i altres imatges religioses com la Verge del Socorro- i una sèrie sobre els oficis de caràcter artesanal com la terrisseria o la fabricació de nines antigues, així com d’altres professionals, com un notari, un pintor, un marxant d’art, un farmacèutic o un llibreter.

Finalment, la sala anomenada dels pitxers, presenta peces de ceràmica de caràcter més tradicional com la sèrie ‘alfabeguers’ lliurement inspirats en els models de Manises del segle XIX i amb referències a altres artistes valencians a través del dibuix de motius de Joaquín Sorolla o Ignacio Pinazo.

Advertisements